.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نباید دماوند دستخوش بی‌مهری‌ شود

فرماندار آمل گفت: نباید دماوند دستخوش انواع بی‌مهری‌ها، بهره‌برداری‌های بی‌رویه و خسارت‌های آگاهانه و ناآگاهانه شود.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس یدالله اکبرزاده ظهر امروز در نخستین همایش ملی بررسی مشکلات و آسیب‌های قله دماوند با عنوان "دماوند کوه در گذشته، حال و آینده" بیان داشت: در بیان عظمت و جایگاه ویژه دماوند در سلامت آب و هوا و محیط زیست نمی‌توان با زبان و گفتار دست به تفسیر زد زیرا باید این پدیده خارق‌العاده طبیعی را از نزدیک لمس کرده و آن را درک کرد تا به عظمت آن پی برد.

وی افزود: دماوند یکی از بزرگ‌ترین آتش‌فشان‌های خاورمیانه را در خود جای داده است که باعث ایجاد بسیاری از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری نظیر آبگرم در منطقه رینه، گزانه و بخش لاریجان شده است.

نماینده عالی دولت در آمل با اعلام اینکه این بنای باشکوه از بزرگ‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور محسوب می‌شود، تاکید کرد: این قله بام ایران بوده و خاستگاه اسطوره‌های ایرانی و نماد ملیت و وفاق ایرانیان است.

اکبرزاده با بیان اینکه نباید دماوند دستخوش انواع بی‌مهری‌ها، سوء استفاده‌ها، بهره‌برداری‌های بی‌رویه و خسارت‌های آگاهانه و ناآگاهانه شود، تصریح کرد: دماوند که در بخش لاریجان استان مازندران واقع شده به عنوان نخستین اثر طبیعی و نماد ملی به ثبت میراث فرهنگی و گردشگری رسیده است که علاوه بر جاذبه‌های طبیعی از مقام و ارزش معنوی بسیار ویژه‌ای برخوردار است.

فرماندار آمل این قله را به لحاظ شاخصه‌های تاریخی، مردم‌شناسی، فرهنگ بومی و محلی دارای جایگاه خاصی دانست که پیوندی ناگسستنی با ملت ایران برقرار کرده است.

وی اضافه کرد: برای این همایش ملی که برای نخستین بار به میزبانی آملی برگزار می‌شود حدود 200 مقاله علمی و پژوهشی ارسال شده است.

اکبرزاده اعلام آمادگی کرد تا در هر دوره‌ای آمل امکانات لازم برای میزبانی از همایش‌های ملی دماوند را فراهم کند، گفت: حتی به همراه مسئولان شهری سعی داریم تا بودجه‌ای برای برگزاری این همایش‌ها در سطح شهر در نظر بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری این همایش نیاز به اعتباری ملی دارد تا بتوانیم برای گره‌گشایی مشکلات دماوند متخصصان و صاحب‌نظران بیشتری را دعوت کنیم.

اکبرزاده با اشاره به چهار بانده شدن محور هراز ابراز داشت: چهار بانده شدن محور هراز که یکی از پرترددترین محور مواصلاتی کشور بوده و شمال کشور را به پایتخت متصل می‌کند می‌تواند در برگزاری این همایش‌ها بسیار مفید باشد.

وی در پایان یاداور شد: قله دماوند نماد مقاومت، دلیرمردی، دلیری و شجاعت مردان و زنان ایرانی محسوب می‌شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.103 seconds.